Kalendarz prawnika: Brak wydarzeń na dziś
Jesteś tutaj: Strona główna serwisu Strona głównakonsument
Konsument -

Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Art. 22 (1) kodeksu cywilnego.

 
Wyszukiwana fraza:

konsument

Archiwum wyszukiwanych fraz prawnych Znaleziono 201 publikacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Prawo konsumenckie w świetle nadchodzących zmian

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaprasza na transmisję konferencji „Prawo konsumenckie w świetle nadchodzących zmian”, która odbędzie się 18 marca 2014 r. (wtorek) w godz. 10.00-15.00

Kategoria: Inne
Data utworzenia: 17 marca 2014
Kancelaria Adwokacka
LegalClick.pl - Nowoczesne narzędzie dla nowoczesnego prawnika

Szkolenie ze znowelizowanej upadłości konsumenckiej

Instytut Allerhanda serdecznie zaprasza do udziału w szkoleniu ze znowelizowanych przepisów dot. upadłości konsumenckiej, które wchodzą w życie 31 grudnia br. Szkolenie zostało pomyślane jako dwudniowe spotkanie (łącznie 7,5 godzin), o formule szkoleniowo-warsztatowej.

Kategoria: Finanse
Data utworzenia: 5 grudnia 2014

Warsztaty: Prawo konsumenckie. Praktyczne konsekwencje najnowszych zmian przepisów

Celem szkolenia jest praktyczne omówienie zmian prawa konsumenckiego wprowadzonych na mocy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz planowanych zmianach dotyczących tzw. klauzul niedozwolonych. Warszawa, 28 lipca 2015 r.

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 26 maja 2015

Zdaniem UOKiK - Getin Noble Bank złamał prawo

Getin Noble Bank złamał prawo nieprecyzyjnie określając warunki umowy kredytowej - stwierdziła Prezes UOKiK i nałożyła karę w wysokości blisko 6 mln zł. Postępowanie przeciwko bankowi zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku po skargach konsumentów. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niektóre postanowienia zawarte w umowie oraz praktyki banku w przypadku…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 27 grudnia 2011

Szkolenie: Nowa ustawa o kredycie konsumenckim

Szkolenie skierowane jest do prawników zajmujących się obsługą kredytodawców lub ochroną konsumentów w obrocie kredytowym.

Kategoria: Inne
Data utworzenia: 4 kwietnia 2012

Spory konsumenckie w UE będą rozwiązywane online i bezpłatnie

Reklamacje towarów i usług kupionych za granicą mają być dostępne przez internet. W instytucjach unijnych trwają prace nad uruchomieniem nowej platformy, która ułatwi dochodzenie swoich roszczeń zarówno konsumentom, jak i sprzedawcom. Pomysłodawcy liczą, że to wzmocni wzajemne zaufanie i ożywi transgraniczny handel, również elektroniczny.

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 13 kwietnia 2012

UOKiK: 57 proc. Polaków nie czyta umów z biurami podróży

Świadomość polskich turystów wciąż jest niska. Z badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i TNS Polska wynika, że w przypadku nieudanego wyjazdu zaledwie 7 proc. turystów wie, ile ma czasu na jego zareklamowanie. Większość ankietowanych przyznała, że nigdy nie czytała podpisywanej z biurem umowy. A zdaniem przedstawicieli UOKiK-u, zapoznanie…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 4 lipca 2012

A. Faliński: Proponowane zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów wyglądają jak podręcznik służby specjalnej

W tym projekcie nie podoba mi się taka policyjno-wywiadowcza filozofia – tak Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD) ocenia proponowane zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów. Według niego uderzają one de facto w firmy, pozbawiając je m.in. ochrony tajemnicy zawodowej.

Data utworzenia: 11 lipca 2012

Wspólne Europejskie Prawo Sprzedaży ma rozwiązać spory pomiędzy sprzedającymi a kupującymi w UE

Zarówno kupujących, jak i sprzedawców do handlu na unijnym rynku zniechęcają wątpliwości co do tego, jaki system prawny ma być stosowany w przypadku ewentualnych sporów czy reklamacji. Komisja Europejska proponuje więc, by wprowadzić neutralne Wspólne Europejskie Prawo Sprzedaży jako alternatywę dla stosowania porządków prawnych poszczególnych…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 24 lipca 2012

Konsumenci stracą na zaostrzeniu przepisów dot. parabanków. Może wzrosnąć czarny rynek pożyczek

Na zaostrzeniu przepisów regulujących działalność instytucji parabankowych stracą przede wszystkim konsumenci – przestrzega Adam Łącki, prezes Krajowego Rejestru Długów. Jego zdaniem, niewielkie pożyczki, tzw. chwilówki, są dla wielu jedyną szansę terminowego regulowania bieżących rachunków. Tymczasem niektórzy politycy mówią o potrzebie…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 27 sierpnia 2012
« Poprzednia 1  |  2  |  3  |  4  |  5 … 21 Następna »
® 2008 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.